love

love

Friday, April 16, 2010

bye2 teens!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Tomorrow n d days after tomorow will b more challenging 4 me..i pray Allah will owez help me in going thru many obstacles ahead..

Wondering weather this age will bring more goodness or vice versa..o Allah help me n never leave me alone..im weak with out u..

Entering a new era will need me to have more supporters..hope all my beloved ones( my parents, my family, mt frenz n those who close to me) willingly to back up me in any moments

No more tears in this age is quite hard 4 me..me n tears never can be separated..however i hope i can use d tears 4 d rite things..

To improve n b a better person, i think i need to do some changes..Nab! bnykn besabar n jgn snsitip n jgn mbenci org xtntu psl..u r juz a normal human

You have to work harder to achieve ur goals Nab! u hve to balance btween this world n the hereafter..don gve up in seeking His pleasure


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


TANX 4 THOSE WHO PRAY 4ME 4 MY BDAY GUYS! LOVE U ALLL!!!!!!!

Wednesday, April 14, 2010

kenapa hati mati

salam....



k arini adala tazkirah skit sal kenapa hati kita mati n kenapa kte kne 'care' sal hati yg mati..



1st of all, ak nk citer la skit permulaan nya..satu ari Ibrahim b Adham pernah ditanya kenapa



doa orang ssekian sekian x dimakbulkan sedangkan Allah dah janji nk makbulkan org2 yang



berdoa..so, Ibrahim pn jawab: ' sebab hati kamu dah mati'.



so, cane kite nak tau sama ada hati kite ni dah mati ke blom, jom tengok 8 tanda kat bawah ni:



1. kite tahu hak Allah tapi xnak laksanakan(T________T)



2.baca je quran tapi xnak amalkan ( T______T)



3.kata cintakan Rasulullah tp ad ikot sunnahnye? (T_____T)



4.kalo ckp sal mati ,becucuran air mata tapi kite ni dah bersiap ke blom? (T____T)



5.dh terang lg bersuluh spotlite Allah ckp syaitan tu musuh kite ,tp kite nk juge kwan ngn dy kan kan..huuu(T___T)



6.bile orang cte sal neraka xmo dengar kate takot, tp kite nk jugak campakkan diri dalam tu..

7. pastu dgr syurga je dh berangan nk msuk tp ape yang kite wat lg menolak kite dr syurga..mkin

lame mkin jaoh(peringatan kat dri sdri..spe trase jom ubah sme2..) (T_____T)

8. yang ni ak rase ramai je antara yang kita wat( kalo xde tu tepuk tangan tuk dri sdri..hehe).

Ramai antara kita yang bangun2 tdo je dh terpk nkk bukak aib org . sibuk2 lak tapi aib sdri kalo

boleh nak sorok dlam tanah dalam2 sampai xde sape pn yg taw..(T__T)

p/s: conclusionye, kalo kite sdri memusuhi pencipta kita Allah, macm mane la Dia nak makbulkan doa kite kan kan kan? so moral of d story, besihkn n hidupkkan ati kite dlu..cmane nk idupkan? buatla reverse kepada tande2 dia ats..bukan buat 8 tande kat ats tu tp reverse dy..ad paham? bgusss...sekian ..

T___T ~ refer kpd muke keinsafan..





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Sunday, April 11, 2010

cupcake yg tak mcm cupcake..wuhuuu

salam sume ..


k arini adala nak post sikit pasal aktiviti ku di rumah sepanjang 6 bulan cuti yang macam cuti pas

Spm..fuhhh pnjg..

2 hari lepas ak teringinla nak buat cupcake.so ak ajak la mak ak g kedai bli barang2 dy..n

anggaran hage tuk wat cupcake ini = RM 45.XX..(xigt bpe sen)

resepi dy lak ak just amik kat internet..senang je..g kat http://www.myresepi.com/ pastu search

cupcake..simple je cara dy..tp bab nk dekor tu hmm need a little bit of creativity..ak yang

tidaklah se creative mane ni just pandai wat yg cam ala budak2 tadika slalu lukis

tuuu..haha..memamg terselah ketidak kreatifanku dr kecik lg so nak wt camane..(^_^)

so, pas bli je brg2 tu ktrg pn blek n petang tu jugak ak wat sorang2 (tapi dikerumuni oleh

makhluk2 yang jakun..spe lgi adik ak la..nk menyibukk jgk..bende yg xstress mle2, wat ak jd

stress lak ngn kehadiran mereka2 ini)

so,dbuat ngn penuh semangat(+ stress ),akhirnye jadik la jugak cupcake tuu. tp masa mule2 tu

ad sedikit kesilapan teknikal..(mana taknye ramai dgt pembantu smpi ak pn pening donggg)

so,ini sikit2 gambar yang ak mampu amek(dek kepeningan n xde mud sbb mereka2 ini, ak mls

nk mek bnyk2 + mslh kamera lg..waduhhh @_@ )






Ni MASA PUKUL TELUR+ BUTTER ^_^



MASA ADUNAN DLETAKKAN DALAM CUPS...



MASA DLETAKKAN DALAM OVEN..JENG3





SESUDAH SIAP DBAKAR..WUHUU




SETELAH DI LETAKKAN ISING..+SMARTIES..WAWA


HAAA YANG NI DH SIAP..KAN AK CAKAP CAM LUKISAN DAK KECIKKKK

p/s:so korg2 yang ad bnyk mase tebuang tu baeklah tmbh2 kan dri dgn ilmu xkire la ilmu ape pn..wehuu (haish trademark ak lak ke..adeh)

Tuesday, April 6, 2010


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

My plan in furture..

salam sume..

since i have a lot of freeee times ,many things struck my head..

i think dis post will be personal so i hope no one cares what im going to write..LOL..

hmm wht will i do in future huh..

now im 20 so mebe in 4 years time i'll b able to finish up my degree in pharmcy..(hope within d 4 yers..huhu)

so 24- o yes i forgot i hve contract w d government..soi have to work wth them for 6 years i think..hope shorter than that..wuhuuu

oops that means i'll have to work w them till 30!!!! ohhhh tidaakkkk...

xpe2..it doesn't mean i cant do other things rite..^_^

so mebe after 2 years working n saving money(within 26), i 'll be able to open up my own pharmacy..

but i'm not interested in modern medicine so mebe most of d products that i'll sell is not a

medicine but supplements..since i heard bout kels products in d market, i bcome more

interesting in joining such business..in fact, these products r muslim made n for sure it fit d

quote' halalan toyyiban'..hehe. anyway it is good to have a business where u can help d other

muslims in finding good n halal supplements..in other words i would also want to support

muslims's product!! GO GO GO MUSLIM!

at d same time i think im going to join d R n D group in developing more products..so tht wuld b 30..

oh bout furthering studies..hmm master , i thnk i shuld take it whn im 30 or above..hehe..

then phd,im not sure bout it..mebe late 30 or sumthg..huhu..(tht can wait rite..no need to rush)

n yes bout marriage insyaallah if Allah will , i thnk i shld get marry in late 21 or early 22(dpends

on my partner)..p/s: marrying early doesnt mean ur dreams cant be achieved but insyallah

Allah will help u in evry obstacles u faced...hehe(talking to myself ok.nothing to do w u :P)

children?? hmm mebe 1 year after marriage..hehe(but i dont mind if its early..rezeki kot..hoho)

hmm i think that is enuf for now..if there r other plan i ;ll write later..

~all d plans are still in planning..only Allah knows d best for each of us..wallahua'lam

Monday, April 5, 2010

ishhh..refer disni http://halalguide.org/Isu_kesahihan_halal_haram.html


Maklumat ini samaada sahih/tdk tdk lah diketahui tapi,

sekurang2nya kita bermaklumat nama si penghantar tidakdapat di siarkan Fakta Baru-baru ini satu

seminar/taklimat telah diadakan antara Persatuan Pengguna Islam Malaysia dengan pihak Jabatan Agama

Islam Perak khusus mendedahkan produk haram yang berada dipasaran dan meminta orang-orang

Melayu/Islam berhenti menggunakannya.

Berikut secara ringkas produk tersbt dan serba sedikit huraiannya.

COLGATE Colgate keluaran Thailand, Indonesia dan Vietnam ~haram~ bercampur lemak babi. Colgate 125ml

yg berada dipasaran sekarang sah diimpot dr Thaland.

AJI NO MOTO Aji No Moto keluaran Thailand, Indonesia dan Vietnam ~ haram ~ bercampur lemak babi Aji No

Moto jg disahkan oleh doktor mengandungi MSG(MonoSodium Glutamate) berlebihan yg boleh mereputkan

daging dan menggugurkan rambut dgn cepat.Bagaimanapun produk Aji No Moto keluaran Jln Kuchai Lama

(Mysia) disahkan bebas dari lemak babi.

COKLAT. Semua coklat yang diimpot dr luar negara mengandungi lemak babi atau pun sekurang-kurangnya

mengandungi lemak binatang yang amat diragui. Sekiranya pada luar bungkusan pek coklat ada menunjukkan

kod produk, KOD 164 disahkan mengandungi lemak babi.

FISHCAKE; FISHBALL; MEE & KOYTIAW BASAH Keluaran bukan Islam disahkan mengandugi ramuan

campuran lemak babi supaya produk tahan lama. BERUS-BERUS SONGKOK, KASUT, CAKE Babi ternak di

Mysia tdk berbulu. Tetapi babi tunggal dikatakan berbulu. Dinegeri China terdapat babi ternak yang khusus

menghasilkan bulu seperti ternakan biri-biri. Berus untuk songkok, kasut dan cake disahkan adalah bulu-bulu

babi dari negeri China.

ROTI HIGH 5 ( HIGH FIVE ) Roti High 5 HARAM dimakan krn mengandugi/dicampur/diproses dr ragi babi.

Suatu ketika dulu pernah tersebar luas berita/surat layang mengenai lemak babi dalam roti Gardenia. Ketika

itu jualan Gardenia jatuh merosot dengan ketara sekali. Sebenarnya berita ini disebarkan oleh orang-orang

dalaman High 5 sendiri yang irihati dengan pencapaian /kejayaan Gardenia. Punca iri hati ini disebabkan

empat tokoh utama pengurusan Gardenia adalah orang Melayu yg amat peka dengan sensitivity umat Islam

mengenai pemakanan halal/haram. Saham-saham besar Gardenia yang dikatakan bercampur dengan bisnes

babi tidak membabitkan negara Malaysia. Produk keluaran Gardenia diproses berlandaskan prinsip Islam ISI

2020 yg digariskan Institut Penyelidikan Piawaian Islam (RISIS).Ini disahkan oleh Stiausaha PPIM Dr.Maamor

Osman. Gardenia disahkan bebas dr campuran lemak babi.

REMPAH KARI ALLAGAPA; BABAS; SAKHTY & CAP MATA Keempat-empat jenama kari diatas tidak

mengandungi lemak babi TETAPI 40% hasil jualannya digunakan utk membuat/menambah/memperelok kuil-

kuil H**** di Malaysia dan juga sebagai pembiayaan untuk membunuh masyarakat Islam Gujerat India. Itu lah

sebabnya kita melihat jenama kari ini berlumba-lumba menaja rancangan-rancangan hiburan TV

(terutamanya lagu dan filem Hindi) supaya bersesuaian dengan selera orang Melayu yang sejak dari dulu lagi

lagu dan filem Hindi ini ibarat isi dgn kuku dan sudah sebati dengan jiwa mereka. Satu perkara lagi yg perlu

diberi perhatian ialah nombor 786. Orang-orang veteran India Muslim (berusia 80 tahun keatas) yg ditanya

mengenai nombor ini menyatakan dengan berbagai pendapat. Tetapi apa pun jawapannya nombor ini adalah

kod untuk Bismillah yang cara amalannya mereka saja yang tahu. Malangnya kod ini (786) diselewengkan oleh

puak-puak Hindu apabila mereka jg melabelkan papan iklan kedai dgn nombor tersbt utk mengabui umat

Islam. Tidak hairan lah dewasa ini kalendar orang-orang India Muslim yang menggunakan gambar Kaabah dan

ayat suci Al-Quran dicetak/ditaja oleh Palanniappa, Sakhty dan Babas. Juga perlu dingatkan pada umat Islam

supaya amat peka dengan beberapa restoran baru nasi kandar yang bergiat aktif sama ada dimana-mana

bandar terutama di Taiping dan Ipoh.Pastikan perniagaannya oleh orang Islam dan ayamnya halal…Di

Taiping ada restoran nasi kandar,rotinan dan toseh dr pekerja H**** dan ayam dibekalkan oleh C***

COCA COLA Coca Cola adalah jenama minuman yang mempunyai agendanya yang tersendiri. Lebih-lebih lagi

agenda menghina Umat Islam. Tahu kah saudara tulisan Coca Cola itu jika dibelah dua dari bahagian

belakangnya maka tulisannya boleh dibaca dan akan membawa maksud ‘Laaâ€(tm) Allah Laaâ€(tm)

Muhammad (Tiada Allah Tiada Muhammad) Kajian menunjukkan Negeri Perak adalah negeri kedua diMalaysia

yg berjaya memboikot Coca Cola dan dikatakan jualannya diPerak merosot sehingga 60%. Syabas warga Perak.

SARDIN TIN MERAH Kuah Sardin ini dibuat dari campuran siput babi ~ haram dimakan.

KENTUCKY FRIED CHICKEN Perkara yg meragukan dlm kes KFC ini ialah cara sembelihan ayam itu sendiri.

Seorang petugas menyembelih di KFC mengakui bahawa bacaan semasa sembelih hanya dibaca pada

permulaan/pertama sahaja manakala yang lain-lain nya tidak sempat kerana ribuan ekor lagi

menunggu/berpusing untuk disembelih. Kita tidak dapat berbuat apa-apa dengan masalah KFC ini kerana ia

mendapat kelulusan penuh pihak Pejabat Agama. Tetapi perkara yang mendatangkan was-was elok lah kita

tinggalkan. Keadaan ini sama lah juga dengan ayam yang kita beli dan lihat sendiri sembelihannya dimana-

mana pasar ayam. Sekiranya kita beli 10 ekor ayam dan selepas disembelih ayam-ayam tadi dihumban

kedalam sebuah bekas/raga. Persoalannya bagaimanakah cara 10 ekor ayam itu mati. SAH ayam itu mati

akibat tertindih lemas sesama mereka dan bukan menggelupur sendirian. Mati lemas ini disahkan tidak halal

kerana mati katak.

TEH HAILAM Orang Melayu sejak dulu lagi amat famous dengan teh Hailam. Ada yang pagi-pagi lagi mesti

kena teh Hailam Sedap katanya. Minum pula dlm cawan berbunga.TETAPI tahukah kita apakah cara

tradisional teh ini dibuat.Seorg Mualaf yang mendedahkan perkara ini memberitahu bahawa pada setiap pagi

towkay kedai ketika sedang menggosok gigi dan ketika masa yang sama akan membenamkan berus gigi

kedalam bekas membancuh teh atau apa-apa jua bekas utk teh tersbt Itulah resepinya.Bunyinya memang lucu

ttp itulah hakikatnya.

TESCO IPOH Sesiapa yang berkunjung ke Ipoh dan ingin menjamu selera diingatkan supaya berhati-hati

apabila singgah makan dimana-mana warung dalam Tesco. Hampir kesemua gerai-gerai makanan dipunyai

oleh bukan Islam ( C*** ) dan mengupah pekerja Melayu utk RUN bisnes tersebut. Masalah utama ialah ayam

digerai ini di supply oleh C***. Hanya sebuah gerai (Western Food ) saja yg disahkan betul-betul halal dan

dijalankan sendiri oleh seorang pemuda Melayu.

RENUNGAN Dipasaran sejak akhir-akhir ini kita dikaburi dengan jenama-jenama yang seolah-olah bercirikan Islam.

Contoh : Bahan makanan kering yang dibungkus dengan gambar masjid diluarnya dan bunyi sykt pembuat spt

bahasa Arab yg kadangkala kita tak ambil kisah langsung. Dipasar raya umpamanya jenama-jenama seperti

Safi, Shurah, Zaitun dan Aminah Hassan dikenalpasti barang-barang keluaran bukan Melayu/Islam.Bisnes ini

sebenarnya telah bertukar tangan. Selain itu alasan paling mudah adalah mana mungkin produk Melayu blh

msk pasar raya. Bgaimana pula dgn kicap Thamin Kicap Thamin HALAL tetapi difahamkan ia terpaksa

mengupah salesman C*** dgn bayaran RM7,000.00 utk membolehkan produk tersebut memasuki pasar raya.

PERIHAL KICAP ELIZA > Betul ke?????? Orang perak tolong periksa !!! Kicap Eliza. > Tolong war-warkan pada

kengkawan yang lain sebab bukan anak-anak saja > yg sukakan kicap, kita mak/bapak pun suka......masak

kicap. > Berhatilah kalau cerita ni benar, perlulah kita sebarkan pd semua org... > Kicap Eliza. Dibotol kicap

tertulis alamat kilangnya ialah di Batu 3,Jln > Jelapang, Ipoh. Setahu saya diBatu 3, Jalan Jelapang cuma ada

Kilang > Kicap kepunyaan kaum cina, pekerjanya juga kaum cina. Lokasinya ialah > dipersimpangan Jalan

Jelapang dengan Highway ke Lumut (ditraffic light). > > Kepada yang biasa dengan bandar Jelapang, kilang

tersebut berada > disebelah sungai sebelum memasuki ke Taman Meru 1A. Terdapat kilang > kicap tanpa

pagar ... dan bangunan kayu lama disitu. Dan dikawasan > itulah letaknya batu 3, Jalan Jelapang dengan

berposkod 30020 seperti > tertera dibotol.saya yg hampir sebelum ini 10 tahun tinggal disana pun > tak

perasan itulah kilang kicap Eliza ... kecuali bila tengok address > kilang pada botol tersebut semalam (Ahad). >

Gunalah kicap dan sos cap "HABHAL KIPAS UDANG". Yang ini taukehnya > memang orang Islam ... seorg

jutawan yang dermawan tinggal di Kampung > Melayu Majidee JB.Produknya pun khabarnya dah sampai ke

Timur Tengah > sana ... satu lagi cap "TAMIN" .... [Yusoff Yaacob] tapi yg warna > hijau tau, bukan cover yg

warna merah yg merah, sudah dijual kpd tokey > cina (sudah tentu bukan islam).... > > > Subject: RE:

REPLY ....... AWAS! penggemar kicap! > Untuk maklumat u all, setelah diselidiki dan dipantau....kicap yg >

tertera dibwh tu.....sememanglah benar, dipunyai oleh seorang taukey > cina kilang kicap tersebut

mengunakan nama orang melayu agar mereka > mendapat keuntungan yang banyak. Sebab rata2 yang

mengunakan kicap > adalah orang melayu , jadi itu adalah strategi mereka. oleh yang > demikian hindarkan

saja utk membeli jenama tersebut...semoga apa yg > dimakan hendaklah halal dan sememang nya bersih. >

Orang Ipoh tolong siasat betul ke ni? Soal makanan kena ambil berat > sebab jd darah daging yg menentukan

sikap dan kemana kita diAkhirat nanti. >

*wallahualam

blurrr + bored

salam..

this post will only stress on 3 words


' SAYA SANGAT BOSAN'
*COULD SUMONE PLIZ SUGGEST ME WHAT TO DO.TQ'