love

love

Wednesday, April 14, 2010

kenapa hati mati

salam....



k arini adala tazkirah skit sal kenapa hati kita mati n kenapa kte kne 'care' sal hati yg mati..



1st of all, ak nk citer la skit permulaan nya..satu ari Ibrahim b Adham pernah ditanya kenapa



doa orang ssekian sekian x dimakbulkan sedangkan Allah dah janji nk makbulkan org2 yang



berdoa..so, Ibrahim pn jawab: ' sebab hati kamu dah mati'.



so, cane kite nak tau sama ada hati kite ni dah mati ke blom, jom tengok 8 tanda kat bawah ni:



1. kite tahu hak Allah tapi xnak laksanakan(T________T)



2.baca je quran tapi xnak amalkan ( T______T)



3.kata cintakan Rasulullah tp ad ikot sunnahnye? (T_____T)



4.kalo ckp sal mati ,becucuran air mata tapi kite ni dah bersiap ke blom? (T____T)



5.dh terang lg bersuluh spotlite Allah ckp syaitan tu musuh kite ,tp kite nk juge kwan ngn dy kan kan..huuu(T___T)



6.bile orang cte sal neraka xmo dengar kate takot, tp kite nk jugak campakkan diri dalam tu..

7. pastu dgr syurga je dh berangan nk msuk tp ape yang kite wat lg menolak kite dr syurga..mkin

lame mkin jaoh(peringatan kat dri sdri..spe trase jom ubah sme2..) (T_____T)

8. yang ni ak rase ramai je antara yang kita wat( kalo xde tu tepuk tangan tuk dri sdri..hehe).

Ramai antara kita yang bangun2 tdo je dh terpk nkk bukak aib org . sibuk2 lak tapi aib sdri kalo

boleh nak sorok dlam tanah dalam2 sampai xde sape pn yg taw..(T__T)

p/s: conclusionye, kalo kite sdri memusuhi pencipta kita Allah, macm mane la Dia nak makbulkan doa kite kan kan kan? so moral of d story, besihkn n hidupkkan ati kite dlu..cmane nk idupkan? buatla reverse kepada tande2 dia ats..bukan buat 8 tande kat ats tu tp reverse dy..ad paham? bgusss...sekian ..

T___T ~ refer kpd muke keinsafan..





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

2 comments:

meme said...

T_________T
beautiful..

NuT-pHoBic said...

T_________T~ yg ni ke beautiful..hehe