love

love

Sunday, April 11, 2010

cupcake yg tak mcm cupcake..wuhuuu

salam sume ..


k arini adala nak post sikit pasal aktiviti ku di rumah sepanjang 6 bulan cuti yang macam cuti pas

Spm..fuhhh pnjg..

2 hari lepas ak teringinla nak buat cupcake.so ak ajak la mak ak g kedai bli barang2 dy..n

anggaran hage tuk wat cupcake ini = RM 45.XX..(xigt bpe sen)

resepi dy lak ak just amik kat internet..senang je..g kat http://www.myresepi.com/ pastu search

cupcake..simple je cara dy..tp bab nk dekor tu hmm need a little bit of creativity..ak yang

tidaklah se creative mane ni just pandai wat yg cam ala budak2 tadika slalu lukis

tuuu..haha..memamg terselah ketidak kreatifanku dr kecik lg so nak wt camane..(^_^)

so, pas bli je brg2 tu ktrg pn blek n petang tu jugak ak wat sorang2 (tapi dikerumuni oleh

makhluk2 yang jakun..spe lgi adik ak la..nk menyibukk jgk..bende yg xstress mle2, wat ak jd

stress lak ngn kehadiran mereka2 ini)

so,dbuat ngn penuh semangat(+ stress ),akhirnye jadik la jugak cupcake tuu. tp masa mule2 tu

ad sedikit kesilapan teknikal..(mana taknye ramai dgt pembantu smpi ak pn pening donggg)

so,ini sikit2 gambar yang ak mampu amek(dek kepeningan n xde mud sbb mereka2 ini, ak mls

nk mek bnyk2 + mslh kamera lg..waduhhh @_@ )






Ni MASA PUKUL TELUR+ BUTTER ^_^



MASA ADUNAN DLETAKKAN DALAM CUPS...



MASA DLETAKKAN DALAM OVEN..JENG3





SESUDAH SIAP DBAKAR..WUHUU




SETELAH DI LETAKKAN ISING..+SMARTIES..WAWA


HAAA YANG NI DH SIAP..KAN AK CAKAP CAM LUKISAN DAK KECIKKKK

p/s:so korg2 yang ad bnyk mase tebuang tu baeklah tmbh2 kan dri dgn ilmu xkire la ilmu ape pn..wehuu (haish trademark ak lak ke..adeh)

4 comments:

meme said...

hehe not bad..comel pe..
tp cm putih je icing die tu..
nak rse!!

violet said...

tula..flash yg ak ckp tuuu..pastu yg kaler dy tu patt purple..tp ble wat jdik cm biru pucat..ak pn plekk.
tgl 1 je..hihi..NAHHH

€LLy said...

lah tinggal 1 je??? x simpan pon ntok aku isk3
tp kan hehe aku pn ada resipi gk nk shre nih haha baru wat semalm kih3.. nt aku post lam blog eh

violet said...

eh 1 ni tuk korg dua la..wawawa..ko msk pe lak..wahhh ni curious nihhh..cpt2 post..hahah